Sanimemorix, meer van dit?

Een paar weken geleden stonden we nog in het station van Brugge waar apothekers hun adviesfunctie 'pur sang' letterlijk aan de man brachten. Sanimemorix was een initiatief waarbij de apotheker informatie gaf over dementie. Preventief en naar behandeling toe. Nu kunnen dit soort initiatieven wel gelanceerd worden, maar wat verwacht de apotheker op het terrein?
Het Vlaams Apothekers Netwerk, Vlaamse Logo's en het Vlaams Instituut Gezond Leven vernemen graag hoe zij apothekers in de toekomst nog beter kunnen ondersteunen bij preventieve campagnes. Geven ze de voorkeur aan flyers en affiches of wensen ze eerder digitale materialen? Hebben ze nood aan opleidingen of moeten organisaties zoals VAN meer inzetten op de veerkracht van de apotheker?
Om beter te weten te komen wat de apotheker zelf wil, hebben de drie organisaties een vragenlijst opgesteld. De vragenlijst begint met het bevragen van de campagne Sanimemorix die in de apotheek plaatsvond en sluit af met algemene vragen over campagnes in de toekomst.
Minister Vandeurzen steunt dit initiatief, dat trouwens vergezeld wordt met één focusgesprek per provincie. Deze bevraging en die focusgesprekken moeten volgend jaar uitmonden in gesprekken met politici en beleidsmakers. Op die manier is het mogelijk om een duurzazam businessmodel voor apothekers te ontwikkelen, dat gebaseerd is op farmaceutische zorg, preventie en oriëntatie.
Omdat 'de Apotheker' ten dienste staat van apothekers, willen we u graag de mogelijkheid geven om ook via deze site deel te nemen aan de enquête... Dat kunt u via deze link: : https://s.chkmkt.com/?e=139791&d=e&h=7A30AE3A9542832&l=nl